onsdag, september 16, 2009

Skolan


Vilken fantastisk skola Felix går i. De tar tag i problemen på en gång när det händer något. Felix har problem med en klasskamrat som varit dum mot honom ett tag och igår eskalerade det när klasskamraten sparkade en fotboll direkt på Felix och kallade honom dum i huvet och gay. Så idag ville han inte åka till skolan. Vi kom så långt som till skolan, så där satt vi i bilen imorse kl 07:50. Men han var alldeles för ledsen så jag åkte hem med honom och sjukanmälde honom och mailade hans mentor varför han inte var i skolan idag. Kl 15 var allt löst. Ja så mycket som man kan lösa det på en dag. Den fantasiska mentorn ringde Felix och sen pratade hon med klasskamraten. Klasskamraten blev skärrad och han erkände också vad han hade gjort och sa samtidigt att han inte menade det så illa. Sen ringde mentorn även till föräldrarna som reagerade starkt på att deras son varit taskig mot Felix. Så de hoppades att Felix skulle gå till skolan imorgon så deras son kunde be om ursäkt. De skulle försöka få honom att ringa till Felix redan ikväll. Vi får väl se hur det går med det.

Allt känns lite krystat, man vet ju vilka ögontjänare barn är. Men jag hoppas verkligen att det tar stopp där, så att det inte blir värre. Felix är ju ny i klassen och känner sig lite utanför, men han har fått en jättebra kompis som han har skitkul med i klassen. Men den kompisen är på semester nu och kommer tillbaka först på måndag. Jag känner mig gråtfärdig och tänker på Felix hela tiden. Men jag tror det löser sig. Vi får se närmaste dagarna.

Inga kommentarer: