onsdag, september 23, 2009

WoW


Felix tycker om att spela WoW, och visst det är helt okej för mig att han gör det SÅ LÄNGE han sköter skolan. Det har jag sagt till honom hela tiden. Sköt skolan och läxorna och du får spela ditt spel utan att jag lägger mig i. Jag till och med checkade av att han förstått orden idag, och visst han sa mina ord ordagrant tillbaka. Så han har förstått. Men... den här terminen har han varit mer borta från skolan än han har varit där. Idag som exempel åkte J hem från jobbet för att åka med honom till doktorn för att han hade ont i huvet och hade enligt egen utsago haft det i tre dagar. Så det var orsaken till att skolsköterskan ringde mig idag, ja plus att han hade en fästing i nacken, som hon tog bort. Men hon tyckte det var oroande att han hade ont i huvet. De tog en massa prover hos husläkaren och hittade ingenting. Om det är något med fästingbett så kommer det troligtvis inte ge utslag förrän om några veckor. Vi får helt enkelt hålla koll. Men jag börjar tro att han är en hypokondriker och gör sig själv sjuk för att det är trevligare att sitta hemma en hel dag och spela WoW istället.
Så... kom jag hem från jobbet och gissa vad Felix gör!? Japp... spelar WoW. Så jag sa till honom att han skulle gå och plugga istället för att spela. Nu får det vara nog. Skolan först, spelet sen och nu tänker jag vara stenhård och en elak skitmamma. Visserligen har han inte sagt något sådant till mig utan gav mig bara en kram och sa att han älskade mig. Han vet att jag smälter av sånt. Han är inte dum min son. Nu sitter han faktiskt och pluggar. Jag sa till honom att från och med nu kommer han inte få logga in något alls de dagar han är hemma från skolan. Men märker jag att han verkligen har feber och är sjuk på riktigt så kommer jag såklart rucka på de reglerna. Men det behöver han inte få veta ;)

Inga kommentarer: