tisdag, september 04, 2012

365-dagar - viktvecka 7 och 8


Det här var nog godast den här perioden. Ekologisk kycklingfilé med grönsaksröra och chili.

10,1

Det är siffran jag gått ner på 8 veckor.

Wow eller hur!?

Nu har det gått 58 dagar av min 365-dagars utmaning och man har liksom inte fuskat en endaste gång. Jag har verkligen fullt upp med allt just nu därav så tyst här på bloggen, men lita på att jag sköter mig. Tar ALLA mina 20000 steg VARJE dag. Äter strikt lchf (under 25 g kh per dag) och är toknöjd med det. Så just nu finns det absolut inget att klaga på.

Som om det inte var nog så gick jag med på en vadslagningsutmaning som jag fick av min kära igår. När jag berättade till honom att jag nu gått ner 10 kilo så sa han att jag skulle få 10000 kr av honom nu till träningssaker. Så de pengarna kom in på mitt konto idag. Yay! Och går jag ner ytterligare 10 kg till den 1/1-2013 så dubblar han den summan eller så tar han tillbaka allt. Kvitt eller dubbelt helt enkelt. Klart jag tar utmaningen.

Vecka 7 - 120820-120826
Vikt: -0,5 kg
Snitt-kcal: 1422
Snitt-kh: 23 g
Snitt-steg: 20201


Vecka 8 - 120827-120902
Vikt: -0,9 kg
Snitt-kcal: 1286
Snitt-kh: 22 g
Snitt-steg: 20248

Tidigare
Vecka 1: -3,8 kg
Vecka 2: -1,2 kg
Vecka 3: -1,0 kg
Vecka 4: -0,7 kg
Vecka 5: -0,8 kg
Vecka 6: -1,2 kg
Vecka 7: -0,5 kg
Vecka 8: -0,9 kg
Totalt: -10,1 kg
Snitt: -1,26 kg


Här kommer matbilder från senaste tiden...
Lchf-snabbmat - stekt falukorv med purjo, räksallad och tomat.

Inkokt torsk med äggsås och min nya favorit blomkåls- och morotsstuvning med grädde och parmesan.

Lowcarbonara

Sashimi... så gott!

Blomkåls- och morotsstuvningen passade perfekt till köttfärssås också

Köttfärssås med tomatskivor och parmesan.

Lammkorv med senap, ketchup, lök, räksallad, hemmagjord pesto och keso. Lchf-snabbmat igen.

Ugnsbakad lax med hollandaise och gurksskivor med balsamico och citronolivolja.



8 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Wow, vilken nedgång! Härligt :) Och så mycket god mat du la upp!

Anonym sa...

Kul att du antog utmaningen, får väl börja spara redan nu för så motiverad som du är så kommer du o klara av det!
//J

Unknown sa...

Bra jobbat tjejen! Det är klart att du ska ta utmaningen med så bra belöning! :)
Fantastiskt god mat du har lagat/ätit! Mums!
Kram kram
//Lana

Linda sa...

Härligt!! Alltid roligt med en utmaning :-)
Grattis till -10

pysseliten sa...

leta efter lchf mat och hitta din underbara blogg här kommer jag få mycket gott .Vill testa på lchf mat och se om jag kan gå ner lite .
Och må piggare av att äta bättre mat . Så idag blir det vitkålstuvningen till middag :)

Trillian sa...

Tack alla =)

Pysseliten, kul att du hittade hit och gillar mina recept. Och kul att du ska testa lchf. Kom bara ihåg att om du är väldigt sockerberoende så kan du få hemska övergångsbesvär i början, om du går ut för hårt vill säga. Har du några frågor så är det bara att fråga. Jag har till och från ätit lchf sen 2009 och nu senaste 2 månaderna har jag varit extremt strikt, har inte fuskat en enda gång och mår bättre än nånsin. Och det kan jag lova dig är tack vare lchf. Lycka till och tack för att du kommenterade.

ealina sa...

Hej!

Hittade hit när jag letade efter recept och utvärdering av det där rostebrödet med kokosmjöl. Är såå sugen på rostebröd just nu, haha.

Kul att läsa runt lite! Och vilka fina bilder på veckans mat! Ser ut som om du äter väldigt gott :D

Jag lägger till dig i min blogglista, hoppas att det är ok, annars får du hojta så tar jag bort länken!

Hälsningar,
ealina

MJ sa...

Hur gick det med fakir-maten? Hur länge höll du på? Jag har precis börjat med fakir./Maria