lördag, februari 07, 2009

Unilever ska utbilda journalister om fetter

Hos Kostdoktorn kan man nu läsa om hur Unilever har bjudit in ett gäng journalister att få höra sanningen om fetter. Problemet är bara att Unilever gör margarin, ett konstgjort skokrämsliknande ämne som många ser som något nyttigare att ha på mackan och i sina bakverk än smör. Däribland jag, tills jag började läsa på om vad det är jag stoppar in i munnen. Så jag är mycket skeptisk till att journalisterna kommer få höra sanningen. Gå in och läs här hos Kostdoktorn hans syn på saken och förundras över hur världen fungerar. Jag blir bara mer och mer mörkrädd.

Hittade dessa bilder för ett tag sen som visar hur margarin vs smör tillverkas. Vilket väljer ni?

Margarin = Becel, Lätt & Lagom mm
Smör = smör och Bregott



Inga kommentarer: