fredag, februari 20, 2009

3 timmar

180 minuter ganska exakt satt jag på intervju igår. Det borde ju vara bra? Personligt rekord för mig. Har aldrig varit på en så lång intervju förut och framförallt när jag inte ens gjorde några tester igår. Utan vi satt bara och pratade. Hon berättade om sig själv, om företaget, om arbetsuppgifterna och jag fick berätta om mig. Om jag blir kallad till intervju nr 2 så kommer jag få göra ett personlighetstest och träffa HR-personen som ser med andra ögon på kandidaterna.

Hon skulle höra av sig om ca 2 veckor med besked om jag går vidare eller inte.

Ibland får jag självförtroende och tänker att såklart att jag går vidare, sen i nästa sekund så tänker jag att det kommer jag inte göra. Men det blir som det blir, det ligger inte i mina händer längre. Jag gjorde så gott jag kunde igår. Jag är alltid självkritisk efteråt och tycker att jag kunde gjort saker annorlunda och jag till och med drömde om intervjun inatt.

Inga kommentarer: