lördag, februari 14, 2009

En vanlig dag hos oss

Tuva: Vilken av filmerna är ettan? (hon hade precis öppnat ett paket med High School Musical-filmer för att sätta sig och titta på en av dem)

Jag: Jag vet inte, titta vad det står på filmerna.

Felix: Kanske den som det inte står 2:an eller the consert på. (samtidigt försöker han titta på filmerna för att hjälpa Tuva)

Tuva skriker: MEN FELIX VAD GÖR DU!!!!!!!????? (och gömmer filmerna så han absolut inte kan titta)

Jag (lite irriterat): Han försöker hjälpa dig att kolla vilken film som är ettan så du kan titta på den!

Tuva: Men varför måste jag titta på ettan för????

Jag (ännu mer irriterad): Det behöver du inte. Det var du själv som frågade vilken som var ettan och sen ville Felix titta på filmerna för att hjälpa dig men du ville inte visa de till honom. Då är det svårt för honom att hjälpa dig. (försökte jag resonera med henne)

Tuva: Men SHIIIIIIIIIT!!!!!!

Jag: Men SHIIIIIIIIT!!!!

Tuva: Ja nu tänker inte jag titta på en enda film!!!! (sen springer hon iväg, kastar iväg filmerna och smäller igen hennes dörren så det ekar i hela huset)

Välkommen till mitt liv!

Inga kommentarer: