lördag, februari 28, 2009

Stinkande köttfärs

Inhandlade två paket Gotlands Eko Köttfärs på Coop Hemmesta igår med bäst före datum satt till 090302. Öppnade paket ett och jordens suraste doft slog emot mig. Öppnade paket två och samma sura doft dök upp från den. När jag kollade på köttet så såg det bra ut i ena paketet, i den andra såg köttfärsen lite grådassig ut. Fy fan jag höll på att kräkas, det var den vidrigaste doft jag känt på länge. Har fortfarande stanken kvar i näsan och då var det ändå snart två timmar sen jag öppnade paketen. Slängde skiten och fick ta fram mina hemmagjorda chevréköttbullar från frysen istället. Borde ha gått tillbaka med skiten tillbaka till sunkiga Coop Hemmesta, men jag tänker inte ha två stinkande bakteriepaket i mitt hem så de åkte all världens väg. Handlar mindre och mindre i den butiken även fast de ligger 10 minuter närmare än övriga butiker. Helt ärligt så var min första tanke idag att det nog är dags att anmäla den där butiken, det var ju inte första gången jag köpt sunkig mat från dem.

Inga kommentarer: