fredag, maj 13, 2011

12/5 - 13/5-2011


Dagens bild: Idag åt vi räkmackor. Jag åt mina räkor på en Oopsie. Jag gjorde västerbotten-sesam-Oopsies eftersom jag inte hade tillräckligt med philadelphia hemma och de blev tom godare än originalet. Plus lite sesamfrön på det. Kanongott. Förstår inte varför jag inte gör Oopsies oftare? Ska faktiskt testa att göra de till hamburgare nästa gång vi ska grilla burgare.

Veckodag: torsdag och fredag
Jobbat: kompledig (men jobbat några timmar varje dag sammanlagt)
3 x Snackigt om dagen:
1. Vilka sköna dagar det varit. Både ledig och superväder. Bättre kan det knappt bli.

2. Igår handlade jag mat, och igen så är notan på 1700 kr. Jag fattar inte att jag lyckas gång på gång? Tycker jag varit så duktig ett tag och klarat mig på under 1000 kr när jag handlat, men inte igår. Så jag var lite grinig på mig själv. Jaja, vi får vara sparsamma några veckor framöver istället som kompensation. Nu har vi iaf goda lyxvaror hemma och äta på i några dagar ;)

3. Mitt stegmål har gått över förväntan. Dock var jag lite orolig igår när jag bara hade gått 6000 steg vid kl 21-tiden så då gav jag nästan upp. Då tog J tag i saken och bara sa "kom så tränar vi". Sen körde vi skiten ur oss i några timmar och jag nådde 20005 steg igår med 11 minuter till godo. Härligt. Det är såna dagar man får extra energi och det visar bara att det faktiskt går. Igår var jag tom uppe i 6 km/h på löpbandet i uppemot 6 minuter på raken. Till Rammstein förstås.

Väder: Idag var det mulet i stort sett hela dagen och jag hann precis ha alla våra filtar och kuddar ute på vädring innan regnet kom.


Ätit igår:
Frukost: 2 finncrisp med ost. Kokt ägg med kaviar. Kaffe med grädde.
Lunch: 2 finncrisp med ost och saltgurka. Kesella rabarber. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Köttfärssås, stekt potatis, smörslungad majs. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 1 nybakad vaniljbulle.


Ätit idag:
Frukost: 3 finncrisp med ost och saltgurka. Kesella rabarber. Kaffe med grädde.
Lunch: 2 finncrisp med ost och saltgurka. Kesella rabarber. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Räkmacka (oopsie, räkor, ägg, majonnäs), halv avokado, salsa. Kaffe med grädde.
Kvällis: Kaffe med grädde. Kanelbulle.
Efter träningen: Vatten och en näve nötter.


Tränat:
Torsdagens träning:
Stegmål: 20.000 steg varje dag
Resultat: 20.005 steg

Dansstep 45 min
Löpband 68 min - 4,8 km - 4,24 km/h

Fredagens träning:
Stegmål: 20.000 steg varje dag
Resultat: 20.209 steg

Löpband 62 min - 4,12 km - 4 km/h
Löpband 46 min - 3,06 km - 4 km/h

NP - Now playing:
Californication 2.06-2.10

Inga kommentarer: