måndag, maj 23, 2011

Lunch: Rester från gårdagen är smaskigt




Framförallt när man får äta rester som en god grillad hamburgare som blev över från gårdagen. Värmde den i lite smör i en stekpanna och tog de vanliga tillbehören med dressing, tomat, rödlök, massor med salladsblad och cheddarost.

Drack ett stort glas vatten till som vanligt. Jag dricker i princip bara vatten nu för tiden. Har inget behov av varken läsk eller kolsyrat konstlat mineralvatten med allehanda konstlade smaker längre. Tyckte jättemycket om det förut och drack det var och varannan dag. Men senaste året så har jag ändrat mina smaklökar och idag tycker jag de dryckerna bara smakar konstlat. Då gör jag hellre mitt egna smaksatta vatten med lite äkta bär som får dra några timmar i kylen.

Ett annat tips jag kan bjuda på idag är att äta lunchen på en assiette (som på bilden). Då känns det som att man äter mer än vad man gör och kanske blir mer nöjd. Vad vet jag, men värt att testa.

Inga kommentarer: