tisdag, maj 10, 2011

10/5-2011


Dagens bild: Den här potatissalladen är den godaste hemmagjorda som finns. Här har ni receptet. Snart kan man göra den på små färskpotatisar igen. Den är både enkel, supergod och har få ingredienser och går hur snabbt som helst att göra.

Veckodag: tisdag
Jobbat: 9-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Vad har jag gett mig in på? 20.000 steg var kämpigt att ta. Framförallt när man jobbar mellan 8-17. Och hur ska jag göra på torsdag när jag ska på seminarium med jobbet hela eftermiddan och kvällen? Men jag ska fixa det på något sätt! Får väl gå hela natten när jag kommer hem. Har jag sattit det som mål att ta varje dag, så ska jag klara det också! Chocka kroppen för att börja gå ner igen.

2. Jag är så glad att A har kommit igång med sin viktresa också.

3. Snacka om att jag är less vår inredning här hemma just nu. Har tänkt på den hela dagen idag. What to do för att fixa till det?

Väder: Strålande väder idag igen... +21 grader
Ätit idag:
Frukost: 2 skivor finncrisp med bregott, philadelphia och ekosalami. Kesella med hemmagjord müsli och kanel. Kaffe med grädde.
Lunch: Kaffe med grädde. 2 skivor finncrisp med philadelphia och ekosalami.
Mellis: Inget
Middag: Grillad ekologisk chorizo med hemmagjord potatissallad. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 1 halv korv från middan och pesto. Mörk choklad.


Tränat: 3 pass på löpbandet och 1 pass styrketräning, det måste väl ändå anses som godkänt?

Stegmål: 20.000 steg varje dag
Resultat: 20.260 steg

Löpband 45 min - 3,34 km - 4,45 km/h
Styrketräning 20 min (inte räknat dessa som steg)
Cirkelträning 2x10 (orkade bara inte ett 3:e set)
Kettlebell - Press BU
Kettlebell - Sving
Benböj - hinklyft (klarade bara 1 set)
Extension till Flexion
Yoga - Kobran
Yoga - Halvt axelstående (lyckades inte med övningen)
Crunches (3x10)

Löpband 44 min - 2,86 km - 3,9 km/h
Löpband 26 min - 1,65 km - 3,81 km/h

NP - Now playing:
Californication 2.03
Glee 2.03
Game Of Thrones 1.03

Inga kommentarer: