måndag, februari 21, 2011

21/2-2011


Dagens bild: Städning pågår i hallen.

Veckodag: måndag
Jobbat: 10-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Vi har följt vår städschema för dagen. Och det är skitigare och äckligare än vad man tror. Tex dök det upp ett lik av en liten fågel under soffan. Båda katterna blev som tokiga och Bosse fick tag på den och sprang som en brunstig kamel runt hela huset med fågeln i munnen samtidigt som jag och J sprang efter och skrek och hulkade.

2. Felix är sjuk. Han blev hängig och febrig redan igår och gick och la sig redan vid 15-tiden på eftermiddan. Han kom bara upp och åt några tuggor och gick sen och la sig igen. Han påstår att han blev sjuk bara för att vi tog hans mössa och tvättade den i helgen. Så han har gått med en huvtröja djupt ner över ögonen och tittat surt på mig hela helgen.

3. Det tog mig ganska exakt 3 timmar att ta mig till jobbet idag. Alltså nästan en halv arbetsdag. Helt sjukt. Tror det var 5 krockar på väg till jobbet. En hade halva bilen uppe mot mittbetongen. Man undrar ju hur tomtarna lyckas? Jag har bytt min jobba-hemmadag till imorgon istället eftersom vi ska ut med jobbet på torsdag. Så imorgon slipper jag iaf skitköerna. Efter jobbet åkte vi och handlade mat för veckan.

Väder: Halt som fasiken.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. Vatten.
Lunch: Chilibiff, creme fraiche, paprika, alfagroddar, majs, lök.
Mellis: En kopp ekologiskt blueberry te.
Middag: Ekologisk wienerkorv med räksalla, senap, ketchup och lök. Valnötsbröd med bregott och ost. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat: Vilodag

NP - Now playing: Demolition Man

Inga kommentarer: