lördag, februari 12, 2011

12/2-2011


Dagens bild: Äckligt på riktigt!

Veckodag: lördag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Usch vilken matdag. Jag har ätit chips och godis idag. Så jag mår riktigt sunkigt just nu. Jag blir verkligen illamående av allt socker. Vet inte varför jag var tvungen att äta skiten just idag. Jag som klarat mig så bra utan sånt senaste halvåret. Jag åt inte jättemycket men tillräckligt för att få en sån där krypande äckelkänsla i kroppen. Chips tror jag att jag åt sist i somras nån gång och det var inte heller gott idag. Jag som såg fram emot den lilla chipsskålen när jag tidigare idag bestämde mig för att äta det. För att inte tala om mjölkchokladen på några rutor som jag fick av Felix. Hur kan folk äta mjölkchoklad? Jo jag åt också mjölkchoklad tidigare men nu när jag bara ätit mörk choklad (Anthon Berg) sen i somras så känns mjölkchoklad så... sunkigt... på nåt vis. Känns nästan som att det fastnar en äcklig fetthinna uppe i gommen som inte går att få bort. Usch! Men ganska skönt ändå att upptäcka att inget smakade gott och nu vet jag vad jag inte behöver sakna nästa halvår. Ska försöka ha kvar den här dagen färskt i minnet framöver. Förlåt kroppen!

2. I övrigt har dagen varit helt underbar. Åkte på förmiddan och hämtade Tuva, sen åkte vi och shoppade. Hon köpte lite hästgrejer från Hööks, vi åkte och köpte gott kaffe från kaffebutiken, ansiktscreme från Apoteket, tights från Lindex och mat från Ica.

3. Jag hade en sån bra dag så idag lyckades J och Felix få mig att prova en 10 dgrs trial på World of Warcraft. De har bara tjatat i två års tid att jag ska börja spela. Så jag ger det en chans i 10 dgr så får vi se. Första dagen var ingen större hit. Men jag är iaf en level 6 Druid nu.

Väder: Kanonväder. -6 grader och strålande solsken. Kändes som att vara i fjällen.
Ätit idag:
Frukost: Valnötsbröd med bregott och ost. Kaffe med grädde.
Lunch: Chevre, brie, kex, bregott, fikonmarmelad. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Ekologisk fläskkarré, blomkålsris, bearnaisesås. Sallad med morot och spenat och vinägrette. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. En liten skål med chips, lite ekogodis från Kung Markatta, mjölkchoklad (helt ärligt så var det verkligen inte gott).


Tränat: Vilodag
NP - Now playing: Nostalgitripp med Familjen Macahan på Tv4 Guld.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen!
Jag blir lite nyfiken på att du "vågar" äta choklad (även mörk då alltså), finn crisp, unna dig något fikabröd som du gjort o.s.v. Jag är så innerligt less på ägg till frukost. Var inte jätteförtjust i det ens innan och ännu mindre nu. Men jag VÅGAR verkligen inte göra minsta avsteg på kolhydraterna för jag är rädd för att trilla dit på det igen. För tappar jag greppet så gör jag det rejält. Typ som en alkoholist som tror att den bara kan unna sig en liten snaps till sillen. Och jag har definitivt inte kommit till den punkt där jag skulle tycka att mjölkchoklad är äckligt :-)

Trillian sa...

Hej Helen
För mig har det handlat om energiprocenten. Om jag håller mig totalt sett på under 10E% kolhydrater per måltid så håller jag mitt sockersug stånget. Men sista veckan/veckorna så har jag tillåtit mig för mycket och det var förmodligen det som triggade mitt sockerbehov igår så jag åt både chips och godis. Nu är det bara att kämpa på och idag har jag skött mig exemplariskt.