torsdag, februari 03, 2011

3/2-2011


Dagens bild: Frukost är gott, men jag överdoserade Finncrisp idag.

Veckodag: torsdag
Jobbat: 8-17 (hemma)
3 x Snackigt om dagen:
1. Tog sovmorgon idag eftersom jag ändå jobbade hemma. Det var ruggigt skönt att få sova ut. Även om jag fortfarande var skittrött när jag vaknade. Men 2 timmar sovmorgon är alltid trevligt.

2. Bajskorv! Ätit för mycket kolhydrater idag. Jag åt finncrisp både till frukost och lunch och det fungerar verkligen inte för mig. Fått ett härkesug som heter duga. Förstår inte varför jag äter så när jag lärt mig senaste halvåret att för mycket kolisar ger mig suuuug? Framförallt när jag jobbat hemma som jag gjorde idag. Då har jag ju all tid i världen att laga till mat som är näringsriktigt och välbalanserat. Men det är samtidigt intressant att min kropp fungerar såhär gång på gång. Även fast jag får i mig exakt samma mängd kalorier som när jag äter mindre kolhydrater så är jag mycket hungrigare efter att ha ätit för mycket kolhydrater. Eller hungrigare är nog fel att säga. Sugen är nog mer rätt ord.

Kolhydrater = sug efter mer.
Protein, Fett och minimalt med kolhydrater = håller mitt sug stången.

3. Underbart skön träning idag. Nu börjar 4.5 km/h kännas som en walk in the park så jag vågade gå 5 km/h i över 6 minuter på raken på löpbandet. UTAN att hålla i mig. Jag vet inte vad jag har för mål med träningen på löpbandet egentligen. Ska fundera ut något. Ska nog börja göra rekordförsök som M gör.

Väder: Mulet plusgrader och såg ut att vara riktigt svinhalt ute.
Ätit idag:
Frukost: Kokt ägg med kaviar. Finncrisp med philadelphia, alfagroddar och tomat. Kaffe med grädde.
Lunch: Finncrisp med philadelphia och alfagroddar. Salamirullar. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Boeuf Bourguignon med smörstekta champinjoner och sallad med olivolja/vinäger/flingsalt. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat:
kl 21:10 - 40 min löpband 4.5 km/h
kl 22:00 - 10 min styrketräning (crunches, armhävningar)
kl 22:50 - 40 min löpband 3.5 km/h (edit kl 23:32)

NP - Now playing: Nyheterna på fyran

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det fan dags.....börja odla dina egna små groddar för tusan!!

Puss
Anka

Trillian sa...

Ja jag lovar, vilken dag som helst...