onsdag, februari 02, 2011

2/2-2011



Dagens bild: Längtar! George R.R Martins böcker (sagan om is och eld) ska äntligen bli en tv-serie. Kommer under våren. 17:e april var det nån som viskade i mitt öra. Förstår inte att böckerna inte är mer populära och kända i Sverige. De tillhör de absolut bästa fantasyböcker jag läst. Och jag som inte ens gillade fantasy särskilt mycket förut. Men nu älskar jag fantasy.

Veckodag: onsdag
Jobbat: 8-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Jag älskar kaffe. Men kaffet på jobbet smakar rent ut sagt skit. Kaffe med Vitt. Så jag har helt slutat dricka det. Helt kanske är att ta i. Dricker det högst 1 gång i månaden. Idag började jag och J prata om vad det där "vitt" egentligen innehåller. Hittade den här länken från en gammal artikel från SvD.

Vitt innehållsförteckning:
•Glukossirap.
•Härdat vegetabiliskt fett. (En illaluktande grå massa som kommer i väldiga tankar. För att få fason på det tillsätter man färg och ett antal suspekta kemikalier som är ytspänningsborttagande och klumpförebyggande.)
• Mjölkprotein.
•Stabiliseringsmedel E340 (kaliumfosfater).
•Emulgeringsmedel E471 (mono- och diglycerider av fettsyror).
•Emulgeringsmedel E472c (mono- och diglyceriders citronsyraestrar).
•Klumpförebyggande medel E341 (kalciumfosfater).
•Färgämne E160a (karotener, betakaroten).

Ja herregud... kaffe med kräks låter som ett bättre namn.

2. På tal om kräks. Felix blev kräksjuk i skolan idag. Men han verkar vara vid god vigör nu. Hoppas det bara var något tillfälligt och att det inte är något smittsamt. Vill inte bli kräksjuk i år igen. Det var så jääääkla äckligt förra året.

3. Jobbig träning idag. Var inte alls särskilt motiverad. Det var nära att jag tog en vilodag idag också. Men nu känns det skönt såhär i efterhand. Sitter här svettig och dricker vatten. Ska strax hoppa in i duschen och sen krypa ner blöt och kall hos den sexiga.

Väder: Skitigt och +3 grader. Men jag såg solen inifrån bunkern.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. Vatten.
Lunch: Kesella med hemmagjord müsli. Ekologiskt blåbärste.
Mellis: Inget.
Middag: Fisksoppa, finnscrisp med philadelphia, alfagroddar och tomat. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat:
kl 22:20 - 41 min löpband 4.11 km/h
kl 23:02 - 10 min styrketräninge (militärpress)

NP - Now playing: Tystnaden (alla sover i huset förutom jag)

Inga kommentarer: