fredag, februari 18, 2011

18/2-2011


Dagens bild: Åt rester av den här goda veggosoppan idag till lunch. Var verkligen en perfekt lunchrätt.

Veckodag: fredag
Jobbat: 8:30-17:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Dålig start på dagen. Jag var så sur när jag kom till jobbet efter att haft en skitmorgon i Stockholmstrafiken så jag bara muttrade när jag hälsade på mina kollegor. Men sen hade jag utvecklingssamtal, med min nya chef sen 2 månader, som drog upp humöret. Han har ju varit min närmaste kollega sen jag började på det här jobbet, för snart 2 år sedan, så vi känner ju varandra ganska bra vid det här laget. Och herregud vilka betyg han gav mig. Han verkligen öste beröm över min effektivitet, produktivitet och vilken kvalitet jag har på jobbet jag gör och levererar. Jag blev så glad och inspirerad efter det samtalet. Men vi hade ganska samsyn över mitt arbete så det var skönt att se att vi inte var långt ifrån varandra gällande det. Glad =)

2. När jag kom hem så hade min underbara familj städat, tänt ljus överallt i huset, lagat mat och dukat. Så underbart att komma hem till en sån kväll. Tack älsklingar. Love you all!

3. Imorgon ska jag baka LCHF-semlor och vanliga semlor. Blir första semlorna för i år. Ska bli spännande att se hur LCHF-semlorna blir och smakar. Ska göra egen mandelmassa också utan en massa socker. Mandelmassa innehåller ju normalt 50% mandel och 50% socker. Inte bra för mig. Så jag kommer göra min egna variant. Måste ju vara gott utan socker också. Nåja, det får jag se imorgon.

Väder: Det snöade idag igen. Och svinigt kallt var det också.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra. Vatten.
Lunch: Rester från gårdagens middag; Daal, Oopsie med bregott och Jarlsberg. Te.
Mellis: En kopp te och tittade på när kollegorna åt 3 olika sorters tårtor
Middag: Tacotallrik ala LCHF; sallad, alfagroddar, guacamole, köttfärs, lök, majs, tomat, gurka, paprika, creme fraiche. Ett glas iskallt gott vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde, rawfoodbar, mörk choklad, jordnötter (lite av allt)


Tränat:
40 min löpband - 3,5 km/h

NP - Now playing: Let´s Dance

Inga kommentarer: