söndag, februari 13, 2011

13/2-2011


Dagens bild: Dagens middag. Chiliköttfärssås med bönsallad.

Veckodag: söndag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. PMS. Sur och lättretlig.

2. Följde med Tuva till stallet idag. Herregud vilken grupp hon hamnat i (ny grupp efter nyår). Två av tjejerna började gråta under lektionen. En vägrade rida utan att pappan sprang bredvid och ridläraren skällde på henne och sa att om hon fortsätter prata med sin pappa under lektionen så slänger hon ut pappan. En kille hade så långa tyglar på hästen så hästen gjorde lite som den ville och då skällde läraren igen. Jag är glad att Tuva klarar sig själv både i manegen och inne i stallet. Jag står utanför och tittar på medan alla andra föräldrar hjälper sina barn att fixa med hästarna. Ena ungen (samma som vägrade rida utan sin pappa) gick inte ens in i boxen för att fixa med hästen utan tittade på när hennes pappa fixade. Varför rider man då undrar jag?

3. Jag är verkligen avis på alla tv-kockarnas utrustning. Har nog sett alla tv-kockar man kan se idag. Nigella, Per Moberg, Jamie Oliver. Jag vill också ha vassa knivar. Jag vill också ha coola kastruller. Jag vill också ha fina köksmaskiner.

Väder: Strålande solsken och minus 6 grader idag igen.
Ätit idag:
Frukost: Valnötsbröd med bregott. Chevré, brie, raw agave. Kaffe med grädde.
Lunch: Valnötsbröd med bregott. Chevré, brie, raw agave. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: En stark chiliköttfärssås med bönsallad. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat: Vilodag
NP - Now playing:

1 kommentar:

Stefan Nilsson sa...

Hallå! Ville bara tipsa om en bloggtopplista för hälsobloggar som är kanon om man vill att fler ska får reda på att man existerar. Idag är där över 500 bloggar men det är en bit kvar innan vi har samlat Sveriges alla hälso- och träningsbloggar. Därför vore det kul om du ville vara med :)

http://www.halsoartiklar.se/bloggar/