söndag, februari 06, 2011

5/2-2011


Dagens bild: Såhär ser pyjamasen ut som vi gav lilla A idag.

Veckodag: lördag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. 1-årsskiva idag för lilla A som fyllde år igår. Vi gav henne en pyjamas från Johanna Form & Design (se dagens bild). Hon har även fått en gå och lekvagn från oss tidigare. Lilla A är verkligen en social och gosig liten tjej. Precis som sin underbara mamma, som hade gjort jättegod mat som verkligen passade mig och mitt nya liv. Skönt med vänner som bryr sig.

2. Testade Telias Video On Demand igår och det var ju riktigt coolt. Att välja en film man velat se länge och sen beställa hem den på direkten. Det var skitdyrt enligt mig, men gör man det inte så ofta så är det ju ok. Jag skulle tycka det var värt runt 10 kr per film, men de tar ca 45 kr per film, så det är ju tom dyrare än att gå till videobutiken. Sen berättade J att vi bara har den tjänsten på prov i en månad, så ska man kunna se Video och demand så måste man pröjsa 100 kr i månaden i en abbonemangskostnad. Whaaaat???!!! Skulle inte tro att jag betalar 100 kr i månaden för att EVENTUELLT sen betala 45 kr för att få sen en film. Med smidigt var det och jag gillade själva konceptet. Igår beställde vi hem "Trollkarlens lärling".

3. Melodifestivalen är i gång igen. Och HERREGUD så dåliga låtar. Alla låtar (förutom en) lät som kopior av varandra. Låten Desperados med Pernilla nånting var enda låten som lät bra enligt mig. Alla andra låtar sög rent ut sagt. Riktigt riktigt dåligt. Jag som älskar melodifestivalen, och ikväll var det nära att jag stängde av.

Väder: Snöat lite, mulet och halt och trist. Runt noll grader.
Ätit idag:
Frukost: Mandelbröd med bregott och Jarlsberg. Chevré med fikon och raw agave. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag: Kyckling, rostade rotsaker (morot, palsternacka, blomkål), två olika sorters hemmagjord majonnäs, tomat, lök, saltgurka. Vatten.
Efterrätt: Turkyoghurt, grädde, hallon, blåbär, kokoshonung, kardemumma. Kaffe med grädde.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad. Finncrisp med ost.


Tränat:
kl 22:45 - 40 min löpband 4,41 km/h
kl 23:25 - 10 min styrketräning (skivstångsrodd, marklyft)
kl 23:35 - 32 min löpband 3,62 km/h

NP - Now playing: En film på femman

3 kommentarer:

Telia sa...

Hej Trillian.

Det verkar nog som du antingen blivit felinformerad eller så har din "källa" missuppfattat vår digital-tv.

Att bara ha Video on Demand kostar ingen abonnemangsavgift i sig, dock finns olika förutsättningar till hur man får denna tjänst.
Om du bor i en förening eller fastighet där digital-tv ingår kollektivt, och man vill få möjlighet till Video on Demand då kostar det inget extra att ha den möjligheten. Man betalar då endast för de filmer man hyr.

Om man däremot betalar för ett större kanalutbud genom oss och via sitt bredband genom telejacket, säg till exempel vårt kanalpaket Stor, då betalar man dels månadsavgiften för det paketet samt en krypteringsavgift som tillkommer därtill. Men den kostnaden är alltså inte bara för att man ska kunna hyra filmer utan är för alla de extra kanaler man valt att vilja ha i sitt utbud.

Med detta vill jag alltså säga att vi på Telia inte har någon fast månadsavgift på 100kr bara för att få till den tjänsten.

Om du har några funderingar eller frågor kring vår digital-tv är du välkommen att kontakta oss via mail eller ringa in på 90200.

Med vänliga hälsningar.

Peter Muszta
Telia Kundservice

Anonym sa...

Ah där blev man rättad, det är bra, tackar för det. Tror jag rörde ihop det under några av de timmar jag har suttit på eran hemsida och letat info medan jag har haft kundservice väntekön i örat.
Ringa 90200 gör jag inte frivilligt 30-40minuters väntetid för varje samtal är pinsamt dåligt.
//J "den felaktiga källan"

Anonym sa...

Trillian! :)

Gulle dig, klart jag lagar mat som passar dig, det har du ju gjort i 25år till mig! (25år, usch vad gamla vi börjar bli)

Pyjamasen är verkligen supergullig! Var hittar du allt...surfarens gudinna!

Skönt att J blir tillrättavisad någon gång...händer ju inte så ofta....

Kram!
/Anka