måndag, oktober 04, 2010

4/10-2010


Dagens bild: Våra tomater i maj. Tänk att dessa små plantor 4 månader senare skulle ge oss en skörd av tomater. Nästa år ska vi börja några månader tidigare.

Veckodag: måndag
Jobbat: 9-17:30 (på kontoret) och 20:30-22:00 (hemma - satt med tester inför morgondagens nya uppgradering)
3 x Snackigt om dagen:
1. Så skönt det var att träna tidigt på morgonen. Jag gillar det. Att ha träningen klar och sen ha hela kvällen ledig. Men då gäller det att man går upp i tid. Imorgon kommer jag inte kunna träna på morgonen för då ska jag vara på jobbet redan kl 7 eftersom vi ska lägga på en ny uppgradering och för att jag har en av mina rutindagar på jobbet. Jag har en enda sån rutindag en gång i månaden och då är jag alltid tidig på jobbet.

2. Satt med lite tester på kvällen hemifrån. De la på rättningar på några allvarliga fel i systemet in i testmiljön. Så det är dessa rättningar bland annat som skall med i uppgraderingen imorgon och då var vi tvungna att akut testa av dem ikväll. Som tur så fungerade alla tester. Håll tummarna nu att jag inte får tuppjuck resten av veckan.

3. Jag har glömt bort att plocka bort träningsmattan från vardagsrummet, så båda katterna ligger och sover på den nu. De gillar verkligen att ligga på mitt intorkade svett.

Väder: Blåsigt men fint och faktiskt ganska varmt, runt 10 grader.
Ätit idag:
Frukost: Äggröra, 1 glas vatten.
Lunch: Räksallad med senapsvinägrette (från Il Piatto). 1 glas vatten.
Mellis: Inget (inte ens kanelbulle fast det var kanelbullens dag idag och de bjöd på jobbet)
Middag: Zuchinipasta med köttfärssås. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad, en näve blandade nötter.


Tränat:
05:40 - 30 min spinning 27,84 km/h. Rekord idag igen!
06:10 - 20 min styrketräning.
11:30 - 30 min lunchpromenad.
NP - Now playing: First Aid Kit - When I Grow Up (äääälskar låten)

Inga kommentarer: