fredag, oktober 01, 2010

1/10-2010


Dagens bild: Jag fick en ny Idol idag i Linnea som sjöng Jumping Jack Flash i kvällens Idolkvalfinal. Fy i helvete så bra hon var. Vilken cool röst! Så nu har Jay fått konkurrens.

Veckodag: TGIF
Jobbat: 8-16
3 x Snackigt om dagen:
1. Jag tror jag måste börja träna på morgonen på fredagar. Dels är jag skittrött när jag kommer hem på fredan efter en jobbig arbetsvecka, och plus att jag måste åka söderut för att hämta Tuva. Ta bara som idag. Det tog mig 1.5 timme att komma till henne (mot normala 20 minuter) för att några tomtar hade krockat igen. Jag är så less! Hur svårt kan det vara att hålla avstånd och hålla hastigheten utifrån vad du klarar av att köra!? Jag börjar bli riktigt bitter på Stockholmstrafiken. Hur tänker politikerna när vi har så dåligt vägnät i Stockholm? Så vi kom hem först 18:30 och efter det lagade jag mat och sen var jag bara trött och less och orkade inte träna. Bytte om visserligen men jag orkade inte när det kom till kritan. Så vilodagen fick bli idag istället för på söndag.

2. Så trött på mig själv just nu. Jag har sånt otroligt sug efter en stor fet bulle. Bullen skriker efter mig från frysen. Så i två timmar har jag nu peppat mig själv att inte äta någon. Så jag gick och borstade tänderna och satte på Biggest Loser för att peppa mig själv att orka med detta. Förstår inte varför jag känner såhär just nu? Är det tröttheten i kroppen? Är det för att jag inte har tränat? Är det för att jag har ätit dåligt idag? Jag borde tagit den där lunchpromenaden idag. Problemet var att jag satt fast med jobbgrejer och sen skulle jag ha möte kl 13-15 så jag kände att jag var tvungen att prioritera att äta mat istället för att gå ut och gå. Jag vet inte vad det är som gör att jag har suget efter den där förbaskade bullen just nu. Men jag ska inte äta någon!

3. Tuva surade ur på mig idag igen. Vi är vänner nu men jag förstår inte varför hon från ena sekunden till den andra blir som en rabiat rottweiler? Jag kan inte ens minnas att jag gjorde något särskilt utan helt plötsligt säger hon "du verkar sur". Va? "nä det är jag inte" sa jag och knuffade på henne lekfullt och då gick hon ifrån med skitsura steg och sa "lägg av". Ja då blev jag faktiskt också sur. Nä nu längtar jag till imorgon när jag kan ta tag i mig själv igen och vara en tålmodig mor utan sötsug. Helveteeeeeeeeee.

Väder: -1 grader på morgonen och 6 grader senare. Herregud vintern är här!
Ätit idag:
Frukost: 1 rawfoodkex med bregott, mjukost, tomat och örtsalt. 1 liten bit ölkorv. Kesella med mangomix. 1 glas vatten.
Lunch: Lax, salsa, creme fraiche. Vatten.
Mellis: Inget
Middag: Fläskkotlett, hemmagjord bearnaisesås, stekt halloumi. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat: Vilodag :-(
NP - Now playing: Biggest Loser säsong 5 avsnitt 14

Inga kommentarer: