söndag, december 14, 2008

Julbak

Här kommer lite bilder på vad jag och Tuten har donat med i helgen.



Igår bakade vi vaniljlussebullar (de ska pudras med florsocker innan servering, då ser de extra smaskiga ut). Vi gjorde även ischoklad med 80%-ig mörk choklad, men hmmm, de blev kanske lite väl bittra. Så de kommer jag inte bjuda på. Det får bli en sån när sockersuget sätter in rejält. Så de är i en burk inne i frysen nu. Sen gjorde vi 20 st vildhallongrottor och 20 st av J´s favorit, hjortrongrottor.



Idag när jag och Tuten var och handlade mat, så kom vi fram till att vi skulle äta kycklingwraps, men alla tortillabröd hade fullt med tillsatser. Den ena värre än den andra, så jag ringde J, som fick googla fram ett recept på egenbakade tortillabröd. Och ovan ser ni resultatet som vi bakade när vi kom hem. Det var snorlätt och tog inte alls lång tid. De är fula men charmiga. Så det kommer bli såna i fortsättningen tills tillverkarna fixar ett tortillabröd utan tillsatser.




Egen guacamole gjorde vi också. Den blev skitgod. Annars brukar vi alltid köpa den där lilla burken från Santa Maria som innehåller 1.8% guacamole. Skrattar mig harmynt. Fatta... 1.8%
Så idag tog vi äkta vara och snodde ihop en egen. Nackdelen med den hemlagade är att man är lite sugen på den just nu.

Inga kommentarer: