tisdag, juni 15, 2010

Dags att förnya bilförsäkringarna

Jag håller på och letar efter nya bilförsäkringar till mig och J. Min kostar 11860 kr per år och J´s kostar något mer. Det känns hutlöst dyrt. Iaf när jag lyssnar på andra människor vad de betalar för sina försäkringar. Vi har båda bilarna hos BMW Originalförsäkring och jag antar att de blir dyrare bara därför, vilket jag iofs inte förstår. För om nu flertalet BMW- och Mini Cooper-ägare har sina bilar försäkrade hos de så borde ju försäkringarna gå ner i pris. Hmmm, jag känner mig lite blåst och lurad just nu. Iaf nu efter att gjort en övergripande koll på försäkringar. De flesta försäkringar går för drygt 4500-8000 kr per år. Och då inkluderar det samma som vi har idag. Så varför ska vi ha en försäkring för flera tusen kr mer då? Min försäkring går ut om en månad så till dess ska jag hittat något billigare. J ska även ringa till BMW originalförsäkring och kolla varför deras försäkring är så mycket dyrare?

Inga kommentarer: