måndag, januari 25, 2010

Köpstopp vecka 3 - 18-24/1

Den här veckan är jag riktigt stolt över oss. I fredags när vi bara hade 54 kr kvar i livsmedelsbudget så ville jag gå in på Kanel & Kardemumma på Värmdö och köpa gott kaffe till helgen. Men kaffet kostar lite mer än de 54 kronorna så då sa jag till J att nu är det dags att vi börjar tänka som ett företag. Eller vänta nu, det var J som sa det och jag höll med =) och på den vägen är det och spenderandet på livsmedel stannade på 1146 kr. Mycket bra jobbat tycker jag. Jag tycker i övrigt inte att vi behövt försaka något. Jag tycker vi äter gott varje dag och det blir mat över. Det konstiga också med hela köpstoppet är att jag älskar att ha en halvfylld kyl nu för tiden. Tidigare hade vi en kyl fylld till brädden med mat och det slutade varje vecka i att vi slängde massor med mat.

Utgifter vecka 3 (inom parentes det som vi budgeterat för varje del per vecka)
Livsmedel: 1146 kr (1200 kr)
Godis/snacks/läsk/fika: 116 kr (100 kr)
Hygien: 274 kr (100 kr)
Förbrukningsvaror: 70,50 kr (300 kr)
Bil: 0 kr (750 kr)

Inga kommentarer: