lördag, juni 23, 2007

Vilken härlig dag

Det var jättelyckat idag. Men shit vad mätt jag är. Vi har ätit typ hela dagen. Först tårta och kaffe hos X:et och sen sill, grill, efterrätt och nattvickning hos HZ och MZ. Vi är alldeles för sällan hem till dem. Ska sanningen fram så är vi alldeles för sällan hem till nån överhuvugtaget. Vi tycker om att vara hemma och ha fester hos oss istället. Men just nu känns det skitskönt att det inte var här hemma. Vi har nämligen fortfarande fint efter att vi hade storstädning i tisdags, och det hade vi inte haft om vi hade haft fest här.

Imorgon är vi barnlediga, så då ska jag passa på att sova hela dagen. Känns nästan lite konstigt att vara utan barnen, även fast vi inte har haft de så ofta senaste halvåret. Då har de ju varit två veckor hos X:et och 1 vecka hos oss. Men för en månad sen, när jag och barnen satt på restaurang och åt, så sa Fille med allvar till mig "mamma, när ska vi börja vara hos dig varannan vecka igen?" och T sa "Ja mamma, när?". Så då frågade jag dem om de saknade det, och båda sa i kör att de gjorde det. Så efter det pratade jag med både J och X och vi kom fram till att barnen är hos oss helg-vardagsvecka-helg och hemma hos X vardagsvecka-helg-vardagsvecka. Det innebär att de är 11 dgr i ett sträck hos X och 10 dgr i ett sträck hos oss. Och jag tror det kommer bli skitbra. Vi har precis börjat med det. Barnen verkar iaf väldigt nöjda över det. Mina två underbara älsklingar.

Inga kommentarer: