lördag, november 12, 2011

7/11-12/11-2011

fredag: Chilibiff, fetaostsallad med bakad potatis och vitlöksgocka (ja ibland äter tom jag en potatis)

onsdag: Ekologisk chorizo med hemmagjord ketchup, senap och lök. Broccolimos.

lördag: Crepes med champinjonstuvning

torsdag: Plocktallrik med stekta köttbullar, avokado med kaviar och lchf-morotsfralla med ost och saltgurka

måndag: Köttfärssås med stekt halloumi och paprika

tisdag: Mormors laxsoppa med lchf-morotsfralla

tisdag: LCHF-morotsfralla

Dagens bild: Veckans middagar

Veckodag: måndag-lördag
Jobbat: jobbat hårt hela veckan... uppe i 15 timmar övertid
3 x Snackigt om dagen:
1. Japp det är mycket jobb nu och därmed lite blogginlägg. Men jag har skött träning, mat och fotograferandet ändå. Det har varit min lilla andningspaus mellan jobbandet. Varje dag har typ sett ut såhär:
kl 05:00 - vaknar, duschar, klär på mig
kl 06:00 - åker till jobbet
kl 06:45 - på plats på kontoret och gör morgonkontroll på systemet
kl 17-18 - åker hemåt
kl 18-19 - lagar mat och äter och pratar lite med min familj
kl 19:00 - kopplar upp mig mot jobbet och jobbar några timmar till
kl 21:30 - tränar annars jobbar jag några timmar till
kl 23-24 - går och lägger mig

2. Idag har jag dock tagit en heldagspaus från jobbet. Hade tänkt jobba men jag kände att jag måste ha lite ledigt också. Annars kommer jag inte orka med uppgraderingen nästa helg. Jag är glad att jag nu för tiden har förmågan att lyssna på min kropp. Annars tror jag att jag snabbt skulle gå in i den berömda väggen. Har lyckats undvika den under alla år och har ingen lust att gå in i nån sån nu.

3. Just ja, en kul grej i veckan är att Felix äntligen fick sin tandställning. Han är jättesöt i den.

Väder: Kallt och grått

Ätit i veckan: Se bilder

Tränat i veckan:
tisdag 8/11
Löpband
50 min

3,77 km
13:16 min/km
4,52 km/h

Styrketräning
5 min

3x15 crunches på pilatesboll

onsdag 9/11
Löpband
42 min

3,42 km
12:17 min/km
4,89 km/h

Styrketräning
7 min

3x15 crunches mot pilatesboll 2x9 sekunder plankan (heeerreeeguuuud vad svag jag är)

lördag 12/11
Löpband - Långpass
82 min

Veckans långpass på löpbandet
6,54 km
12:32 min/km
4,79 km/h


NP - Now playing:
Mettalica

Inga kommentarer: