söndag, oktober 17, 2010

Min egna müsli



Ingredienser

Alla ingredienser är ekologiska förutom kanelen och valnötterna.

1 dl kanelmandlar grovhackade (René Voltaire)
1 dl valnötter grovhackade
1,5 dl kokoschips (Renée Voltaire)
1 dl kokosflingor
2 dl hampafrön (Renée Voltaire)
1 dl pistagenötter grovhackade
1 dl pumpafrön
2 msk ekologisk honung
2 tsk kanel

Blanda ihop alla ingredienser ordentligt. Bre ut på en långpanna. Sen in i ugnen i 175 grader i 10-15 min. Rör om då och då. Låt svalna och blanda i följande:

1 dl gojibär
1 dl sultanrussin (Renée Voltaire)
1 dl krossade linfrön

Förvara i en stor glasburk.



Kommer att ätas med kesella, turkisk yoghurt eller med creme fraiche. Med creme fraiche förvånansvärt gott. Hade ingen kesella kvar hemma och jag ville ju smaka min nygjorda müsli så då testade jag med creme fraiche och jag blev förvånad över den goda smaken.





2 kommentarer:

Susanne sa...

Jätte gott :) jag gjorde enligt recept (ungefär), super gott! Hopaps det inte gjorde något att jag skrev receptet på min blogg, jag länkade till dig såklart :)

Trillian sa...

Tack för länkningen och vad kul att du gillade det. Ja, man ska alltid sätta sig egen twist på alla recept. Helt rätt.