fredag, oktober 08, 2010

8/10-2010


Dagens bild: Dagens middag; Chili-limelax med hollandaisesås och smörstekta kantareller

Veckodag: fredag
Jobbat: 8:30-16
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag gjorde jag en egen hollandaisesås för första gången. Nu när jag lärt mig göra bea så var hollandaise ingen match. Man gör den på exakt samma sätt som bea men med annan kryddning. Jag valde limesaft, nymalen svartpeppar och en nypa salt.

2. Hade en superbra dag på jobbet idag. Äntligen en dag helt utan fel i systemet.

3. Ångest över den där fortkörningsdelgivningen som jag fick hem. Jag har ju dragit mig för att skriva på den och igår fick J, M&L mig att skriva på den och M tog med sig den och postade den på vägen hem. Idag kom jag att tänka på alla gånger jag blivit flashad. Nu kanske jag kommer få hem ett helt gäng med räkningar. Nä nu måste jag sluta köra som en biltjuv. Imorgon ska jag köra lagligt hela dagen.

Väder: Kommer inte ihåg
Ätit idag:
Frukost: Äggröra, 1 glas vatten
Lunch: Gourmetkyckling, sallad, kantareller, 1 glas vatten
Mellis: Inget
Middag: Lime- och chililax, hollandaisesås, smörstekta kantareller, 1 glas vatten
Kvällis: 1 kanelbulle, mörk choklad, kaffe med grädde


Tränat:
Morgonträning kl 05:45
30 min spinning intervallträning 28,1 km/h (rekord igen)
15 min styrketräning
NP - Now playing: Idol fredagsfinal på Tv4

Inga kommentarer: