onsdag, oktober 13, 2010

13/10-2010



Dagens bild: Idag kom äntligen de där gruvarbetarna upp till jordens yta, som suttit fast 700 meter ner i över 2 månader. Snacka om att de blev superstars. Bilden snodde jag från min favoritfotoblogg The Big Picture.

Veckodag: onsdag
Jobbat: 8:30-17:00
3 x Snackigt om dagen:
1. Dagen började bra. Mötte J i hallen när jag var på väg till jobbet. Han tittade på mig med glittrande ögon och huvudet på sne och sa "oj" och jag tittade på honom frågande och han kysste mig och sa "va du är söt idag". Love!

2. Gjorde en god middag idag, allt enligt mina pojkar i huset. Tog resterna av rostbiffen och stekte upp den med chili och vitlök. Till gjorde jag en bearnaisesås efter beställning från Felix imorse. Jag har verkligen äntligen lärt mig att göra bea. Nu har jag lyckats ett 10-tal gånger i rad och jag kan göra den utan att titta på receptet längre. Förstår inte att jag hade såna problem i början. Men jag säger som Edison sa när han misslyckats med att göra glödlampan över 2000 ggr "nu vet jag 2000 sätt hur jag inte ska göra en glödlampa".

3. Nu är hösten här och mina naglar är mörka igen. Jag känner mig hemma.

Väder: Småkyligt idag igen
Ätit idag:
Frukost: Äggröra, 1 glas vatten.
Lunch: Korvstroganoff, morot, 1 glas vatten.
Mellis: Inget
Middag: Rostbiff med chili och vitlök, couscoussallad, bearnaisesås, 1 glas vatten
Kvällis: Kaffe med grädde, mörk choklad, nötter


Tränat:
Kl 05:45
45 min spinning 26,48 km/h
10 min styrketräning
NP - Now playing: U2 - I´ll go Crazy If I Don´t Go Crazy Tonight

Inga kommentarer: