torsdag, oktober 28, 2010

28/10-2010


Dagens bild: Jag vet vad jag väljer.

Veckodag: torsdag
Jobbat: 7-12 (på kontoret) och 16-20 (hemma)
3 x Snackigt om dagen:
1. Varit på konferens i två dagar. Herregud vad människor det var med. Men det var trevligt och det var några intressanta föreläsningar. Tisdagkväll var det fest men jag höll mig borta från spriten. Åt tyvärr lite för mycket socker, men inte alls i den mängd som jag brukade göra förr. Inte ens i närheten. Jag åt bara om jag tyckte maten var god och bara tills jag kände mig behagligt mätt. Det är där jag vill hamna så därför tränar jag på att lyssna på vad min kropp säger. Jag är inte riktigt i hamn, men nån dag så...

2. Idag var vi på utvecklingssamtal med Felix. Han fick åtgärdsprogram i 3 ämnen. Han är för lat och oengagerad och tar inte för sig på lektionerna så lärarna kan inte bedöma hans kunskaper. Tyckte först att det var jätteallvarligt men J övertygade mig om att det inte var så farligt. Felix kommer fixa det snabbt det han fick anmärkningar på. Det jag störde mig på var att alla lärare bara fokuserar på det negativa. De hade inga positiva kommentarer alls. Så det finns verkligen inget som är positivt med Felix eller? Verkligen? Inget alls? Hur motiverad blir man som elev av det egentligen? Tänk om min chef skulle bete sig så? Bara ge mig negativ feedback hela tiden. Jag skulle för det första inte bli särskilt långvarig på det jobbet och sen skulle jag känna mig ganska nedtryckt. Ungefär som Felix kände sig efter att ha läst deras kommentarer. Han blev jätteledsen.

3. Eftersom jag var snortrött efter konferensen igår så orkade inte kroppen träna igår. Så idag körde jag ett dubbelpass. Skönt men helskotta så trött jag är nu. Dags för duschen och sen lägga sig bredvid den sexiga.

Väder: Milt men grått och trist och blött
Ätit idag:
Frukost: Äggröra, 1 glas vatten
Lunch: Köttbullar, hemmagjord rödbetssallad, finncrisp, kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Italiensk bondomelett, vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 1 kaffegodis och 1 ruta mörk choklad.
Mellis (direkt efter träningen): Kesella med äppelmix och hemmagjord müsli. Vatten i mängder.


Tränat: Kvällsträning från kl 21
90 min spinning 25,61 km/h
20 min styrketräning
NP - Now playing: Biggest Loser säsong 10 avsnitt 6

Inga kommentarer: