lördag, oktober 02, 2010

2/10-2010


Dagens bild: Husa Gård, den första kravmärkta gården och de har varit kravmärkta sen 1985 när KRAV bildades. De har jobbat med ekologiskt lantbruk sen slutet av 70-talet. Det tycker jag är coolt.

Veckodag: lördag
Jobbat: helg
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag var vi till Husa Gård och köpte ekologiskt kött för 2615 kr. Blev ca 23 kg nötkött av blandad sort. Det borde räcka iaf 2-3 månader. Nu längtar jag tills fiskbilen dyker upp med vår beställning av 3 kg ekologisk lax och 3 kg räkor för 1575 kr. Sen kan vi snacka full frys och tom pengapung.

2. Vilken bra dag det har varit. Otroligt mysig. Inget bråk med tonåringarna heller. Glad mamma.

3. Idag fick jag min kanelbulle. Planerade in den i dagens matintag. Tränade på morgonen också och det var riktigt skönt. Ska faktiskt testa att träna varje morgon nästa vecka så får jag se om det känns bättre eller om det blir olidligt. Om inte så är det alltid bra att variera sig.

Väder: Superfint höstväder
Ätit idag:
Frukost: 2 rawfood kex med bregott och mjukost. 1 kokt ägg med kaviar. 1 bit ölkorv. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Kesella med mangomix. 1 glas vatten.
Mellis igen: Keso med blåbärssylt. En näve jordnötter. 1 glas vatten.
Middag: Fläskkotlett, hemmagjord bearnaisesås, ungsbakade rödbetor, 1 ungsbakad potatisklyfta. Vatten med citron.
Kvällis: Kanelbulle, kaffe med grädde, 1 ruta mörk choklad.


Tränat: Morgonträning; 30 min spinning intervall 27,6 km/h (rekord). 15 min styrketräning.
NP - Now playing: My Chemical Romance - Welcome to the black parade

Inga kommentarer: