fredag, oktober 29, 2010

29/10-2010


Dagens bild: Morotsbröden på jäsning. Som vanligt så ändrade jag på receptet utifrån vad vi hade hemma. Yoghurten blev istället kesella, mjölk och olivolja. Man ska inte vara så rädd att ändra i recepten.

Veckodag: fredag
Jobbat: Ledig
3 x Snackigt om dagen:
1. Fantastiskt skön dag. Först sov jag till 10. Sen tränade jag. Åt frukost vid 12. Åkte hemifrån vid 13 för att hämta Tuva. Vi åkte till frisören och var där i två timmar och fick en klippning och färgning. Tuva blev skitfin. Hon tonade till mörk brunt och jag fick en rödbrun färg. Det blev två fina brudar. J betalade hela kalaset. Jag är pank den här månaden. Fattar inte vart mina pengar tar vägen!?

2. Idag köpte jag nya jeans. Två storlekar mindre!!!!!!! Fy i helvete så glad jag blev. Jag ser ju inte i spegeln att jag gått ner över 13 kg men kläderna visar det helt klart. Life is gooood.

3. Varit huslig ikväll igen. Bakat morotsbröd och även jordgubbskräm för tredje gången på en vecka. Beställning från Felix. När jag sa förra helgen att jag skulle göra jordgubbskräm så fick jag svar från den övriga familjen samtidigt som alla rynkade ansiktet "Jordgubbskräm??? Det finns väl godare saker att göra av våra jordgubbar???". Men tji fick de. När de åt krämen så hördes bara mmmm mmmm mmmmm. Sen har Felix tjatat hela veckan på mig att göra ny kräm. Receptet fick jag från mamsen. Lägger ut den senare.

Väder: Strålande solsken och riktigt ljummet väder
Ätit idag:
Frukost: Äggröra, finncrisp med bregott och mjukost. 1 glas vatten.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag: Ekologisk kycklingfilé med sallad, guacamole och creme fraiche. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat: Morgonträning kl 10:30
45 min Spinning 26,84 km/h
15 min Styrketräning
NP - Now playing: Idol 2010 Tv4

Inga kommentarer: