söndag, oktober 03, 2010

3/10-2010


Dagens bild: Skördat våra morötter idag. Fantastiskt goda och grymt små. Kanske inte som de ska vara men helt klart coola och som jag vill ha de i fortsättningen.

Veckodag: söndag
Jobbat: helg
3 x Snackigt om dagen:
1. Dagen började med att Kerstin la två kräkor i vardagsrummet. J gick upp men kom och la sig lika fort med kommentaren "vilken tur att det inte är mina katter". Jag blev SKITSUR! Så jag gick och bajsade men jag hade fått förstoppning. Så sur blev jag! Men det löste sig med en muta till Tuva. Alltså hon fixade bort kräkorna. Inte min förstoppning.

2. Sen var dagen perfekt. Vi skördade både tomater och morötter. Jag gjorde en tomatchutney av våra tomater och den blev riktigt god (recept kommer senare). Morötterna kokade jag i 3 minuter och smörslungade. Som godis.

3. Fiskbilen kom redan idag. Vilken service. Jag blev skitglad.

Väder: Soligt och varmt, var ute i bara t-shirt.
Ätit idag:
Frukost: 1 halv fralla hembakat med bregott, mjukost, tomat och örtsalt. 1 bit chevré med raw agave. 1 bit ölkorv. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag: Tacotallrik med tacokryddad köttfärs, guacamole, tomatchutney, salsa, lök, creme fraiche, sallad, smörslungade morötter. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 1 bulle. 1 ruta mörk choklad.


Tränat: 70 min distansspinning 24.18 km/h
NP - Now playing: First Aid Kit - When I Grow Up

1 kommentar:

Hierokliff sa...

Helt otroligt goda morötter var det, lite synd o slänga en halv kastrull dock...