torsdag, februari 04, 2010

Vilken skitdag som ändå slutade bra

Ja herregud vilken dag... först hur mycket som helst att göra på jobbet och sen skitjobbiga slöa användare. Ena problemet efter den andra. Problem som de hade kunnat löst själv om de bara hade försökt. Vissa är skitjobbiga, för man har verkligen lärt sig vilka som slänger iväg ett ärende innan de ens försökt. Jag hajar verkligen inte hur vissa fungerar. Problemet är också att jag får frågor och ärenden till mig som inte ens är av teknisk natur utan rena användarfel som ska till användarsupporten men som ändå hamnar hos mig. Och när jag sen motar bort dessa ärenden så får man maila fram och tillbaka tills de fattar att det är inte mig de ska ta problemet med.

Det var jobbdagen det.

Sen... hemåt.

Satt i bilköer aslänge för att nån jävla tomte krockat i Hemmesta. Åkte och handlade inför helgen så slipper jag göra det imorgon. Efter det skulle jag hämta ett gäng tulpaner för att Felix klass håller på och säljer. Åker vilse och hamnar nånstans i nån avkrok där ingen hade varit och plogat. Så det var halt och jävligt och fullt med snö. Så när jag sen vänder för att åka tillbaka så fastnar jag i en backe och kommer inte vidare. Däcken bara spann och det hände ingenting förutom att bilen vobblade åt sidan och ville åka av vägen. Så då släppte jag kopplingen och backade nerför backen. Tog ny sats och lyckades komma upp halva backen. Sen backade jag tillbaka och gav upp och åkte längre inåt skogen. På nåt konstigt sätt så hittade jag till slut tillbaka till stora vägen. Jag pratade samtidigt med J, eller pratade, jag var SKITGRINIG och otrevlig mot honom. Hörde hur han försökte peppa mig och säga hur jag skulle köra. Så till slut hittade jag och hämtade de förbannade tulpanerna. Sur och grinig åker jag sen hemåt. Då var klockan 19.

När jag kom hem så mötte J och Felix upp mig på uppfarten och bar in mat och tulpaner. De hade städat och tänt ljus i vardagsrummet och var urgulliga mot mig. De hade fantiserat om hur sur jag skulle vara när jag kom hem och allt jag skulle råka ut för. Tex så skulle jag snubbla ute i snön och fastna i snön och vara hur sur som helst hela kvällen. Men inte en chans att jag var det när de är sådär gulliga.

Sen när vi ätit mat och jag kollade av jobbmailen så hade jag fått mail från en av cheferna på en av avdelningarna som jag jobbar mest mot. Hon skrev så himla gulligt. Jag har läst mailet flera ggr. Jag blir bara så himla lycklig. Hon skrev att det alltid är så lätt att klaga när något inte är bra, men att ge feedback är svårare men hon ville ge det till mig idag. De hade haft teamledarmöte idag och då hade jag spontant kommit upp på tapeten. Hon skrev att jag alltid ger snabba svar och åtgärder, att jag är positiv, strukturerad och duktig och att alla tycker att jag är toppen. Och hur glada och nöjda de är över att jag finns på företaget.

Så himla kul att höra. Snacka om att hon tillsammans med J och Felix drog upp mig från mitt sura humör. Jag mår så himla mycket bättre nu.

Inga kommentarer: