onsdag, februari 03, 2010

Jobb jobb jobb jobb

Hela den här veckan har varit helt galen. Igår jobbade jag 12 timmar, idag jobbade jag nästan 12 timmar och i måndags jobbade jag 10 timmar. Det är verkligen tokmycket nu, och veckorna då Tuva är hos sin pappa så jobbar jag från tidig morgon till sen kväll. Slutade jobba för några minuter sedan. Men jag har fått massor gjort idag. Så det känns skönt. Kommer sova gott inatt.

Om några veckor kommer jag få en ny kollega på halvtid. En tjej som jobbat som konsult på min tjänst under några år, och när jag började för 9 månader sedan så har hon sen dess inte fått några jobb från oss. Plus att vi inte förlängde hennes kontrakt i höstas. Så häromveckan skickade hon en förfrågan till min chef om vi kunde tänka oss att anställa henne på halvtid för att hon var less på att vara konsult och hoppa mellan olika företag. Chefen pratade med mig förra veckan om jag kunde tänka mig att ha en halvtidare på samma tjänst. Jag sa ja direkt. Fy fan vad skönt var min första tanke. Vi kommer ha fullt upp hela våren med tre stora uppgraderingar av systemet så det kommer inte finnas så mycket tid till annat. Så det känns perfekt att just hon börjar som inte behöver nån introduktion. Hon känner alla, hon kan systemet bättre än mig och hon kommer vara ett suveränt stöd till mig. Så tjohooo på det. Tänk att det finns företag som satsar i dessa tider. Jag jobbar på bästa företaget!

Inga kommentarer: