måndag, februari 01, 2010

Köpstopp vecka 4 - 25/1-31/1

Vi har handlat lite mer mat än planerat. Vi handlade 3 ggr under veckan och varje gång så kom man ut med ett kvitto på över 500 kr. Trist. Ska skärpa mig den här veckan. Kattkontot blev mer tack vare att deras dyra torrfoder (Hill´s) var helt slut och när jag kom till Värmdö Zoo så hade de 75 kr rabatt på varje förpackning. Så då handlade jag på mig kattmat för över 400 kr. Men nu kommer det räcka till april. Nöjeskontot har jag inte lagt någon budget på, men jag valde att gå ut med en kompis i veckan. Dels var vi på en intressant föreläsning som vi hade bokat in sen länge och sen gick vi på ett dyrt ställe och käkade gott. Som vi alltid brukar när vi träffas.

vecka 4
Livsmedelskontot: 1883 kr (1200 kr)
Godiskontot: 196 kr (100 kr)
Hygienkontot: 0 kr (100 kr)
Kattkontot: 477 kr (150 kr)
Nöjeskontot: 459 kr (0 kr)
Förbrukningsvaror: 225 kr (300 kr)
Alkoholkontot: 0 kr (0 kr)
Bilkontot: 709 kr (750 kr)

Totalt: 3949 kr (2600 kr)

4 kommentarer:

Esbe sa...

Tycker ändå att det är bra! Bilkontot är lägre, hygienkontot har ni inte lagt något på och förbrukningsvarorna (är det typ toapapper, förresten?) är också lägre.
Och man måste ju få "fuska" sig förbi vissa siffror, när man kan spara 75 kr på något man brukar köpa!

Tycker att det skulle vara intressant om du skrev hela veckobudgeteringen, typ 3489 kr (4500 kr) så att man ser helheten. Fast den kanske du vill hålla för dig själv :)

Fortsatt lycka till!

Trillian sa...

Bra idé! Det ska jag göra på en gång...

Esbe sa...

Oj, då blev det ju nästan lite läskig skillnad på summorna! Men det jämnar ju ut sig!

Kul att du tog till dig mitt tips!

Anonym sa...

shit pomems frites, gjorde vi av med så mycket pengar förra veckan... och den här veckan är inte mycket bättre den inte. uhoh.
//J