fredag, augusti 12, 2011

12/8-2011


Dagens bild: Rester av köttfärsgratängen tillsammans med en god sallad med olivolja och balsamico.

Veckodag: fredag
Jobbat: 7-16:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Jobbade hemifrån. Det var supermycket på jobbet idag. Fick flera samtal och ett gäng med mail direkt till mig. Annars går de flesta mail via firstline innan de hamnar hos mig. Så det var lite konstigt, men som J sa att det förmodligen är användare som varit lediga och glömt bort att vi har en Servicedesk. Jaja, jag fostrar mina användare hela tiden så till slut kommer jag ha de bästa användarna i Sverige.

2. Imorgon ska vi ha familjedag igen. Hela våren bara flög förbi och vi hade inte en enda familjedag. Men det är svårt att få ihop det eftersom Tuva mest är i stallet. Men vi ska försöka få henne därifrån iaf en helgdag i månaden. Vi behöver våra familjedagar. De är mysiga och gör så att vår lilla familj blir mer sammansvetsad.

3. Mår bra i kropp och själ idag. Kanske beror på rawfood-pajbotten jag fick till idag. Den har varit 7 timmar i ugnen och är gjord av broccoli, blomkål, paranötter, citron och salt. Den ska jag ha till en krabbpaj imorgon. Hoppas verkligen att den här passar till min krabbpaj. Så istället för 17 g kolhydrater per bit som det var i den förra pajbotten så innehåller denna 3 gram per bit. Helt jäkla amazing. Så nej det är inte konstigt att jag mår bra i själen. Bra mat gör så med mig. Återkommer med recept om det blev bra.

Väder: Fint väder, 18 grader

Ätit idag:
Frukost: 1 lc-bröd med bregott och västerbotten. 1 kokt ägg med kaviar. Kaffe med grädde.
Lunch: Västerbottenomelett och tomatskivor. 1 kopp ekologiskt rabarberte.
Mellis: Inget
Middag: Köttfärsgratäng, sallad med olivolja och balsamico. 1 glas vatten.
Kvällis: 1 skiva Brie, några paranötter, några grok ostknappar. Kaffe med grädde. Lite päronkonjak med isbitar.

Dagens kcal: 1601
Dagens kh: 21 g

Tränat:
Motionsutmaning dag 3 av 21 avklarad

Löpband 30 min
2,21 km
13:34 min/km
4,42 km/h


NP - Now playing:
Entourage 8.02

Inga kommentarer: