söndag, januari 23, 2011

23/1-2011


Dagens bild: Blomkålsris.

Veckodag: söndag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Handlat för 2.6 k idag igen. Själv trodde jag att jag skulle komma undan med 1.2 k. Så jag tror jag ska lusläsa kvittot innan jag accepterar kostnaden. J tyckte iaf att allt jag köpt såg gott och nyttigt ut. Ja, för jag köpte inte något skit alls för de pengarna. Möjligtvis chorizonskivorna som visade sig innehålla massor med tillsatser. Jag har tydligen börjat slarva med att vända på förpackningen så det slinter med tillsatser nu och då. Så både J och Felix terrade mig för det, så till slut växte den där korvbiten i min mun när jag skulle äta en skiva till lunch.

2. Vi gjorde blomkålsris som tillbehör till dagens middag. Jättesimpelt och jättegott tyckte alla (förutom Felix som vanligt). Man tar ett blomkålshuvud och river den grovt. Häller ner "riset" i kokande vatten och kokar ca 10-20 sekunder. Sen tog jag i lite smör, salt och vitpeppar. Passade otroligt bra med bean. Tuva sa att vi inte fick göra den rätten igen förrän hon var hemma igen. Hon gillade "riset". Kul.

3. Bra dag i övrigt. Inget bråk och alla har varit på ett mysigt och trevligt humör. När Tuva var i stallet på morgonen så passade jag på att handla. Det är otroligt skönt att handla på morgonen när alla ligger och sover.


Väder: Halt och några minusgrader.
Ätit idag:
Frukost: Rawfood kex m bregott, mjukost, tomat, örtsalt. Kaffe med grädde.
Lunch: En bit brie med fikonmarmelad, chorizoskiva m philadelphia, finncrisp med mjukost och tomat. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Fläskkotlett med bea och blomkåls"ris". Vatten.
Kvällis: Mandelbröd med bregott. Mörk choklad. Kaffe med grädde.


Tränat:
kl 15:30 - 43 min löpband 3,87 km/h

NP - Now playing: Tittar på I.Robot på fyran.

Inga kommentarer: