tisdag, januari 25, 2011

25/1-2011


Dagens bild: Dagens middag; "Pizza" utan botten. Kyckling, soltorkade tomater, bacon, mozzarella, ruccola, jordnötter och oliver. Riktigt mumsigt. Förstår ni att det är på sån här mat som jag går ner i vikt.

Veckodag: tisdag
Jobbat: 8:30-17
3 x Snackigt om dagen:
1. Bosse! Var är du? Nu är jag orolig på riktigt. Normalt kan han vara borta i några dygn, men nu är det vinter plus att han varit lite hängig dagarna innan, ätit dåligt och mest legat och stirrat in i väggen. Så det känns inte bra att han inte är hemma nu och att han inte varit hemma på över ett dygn. Orolig. Men jag är säkert orolig i onödan som vanligt. Jag är en äkta hönsmamma. Har jag inte flocken hemma så gnager alltid en liten oro var min flock är.

2. Idag var jag själv på jobbet. Mina närmaste kollegor var borta allihopa. Två vabbade och en var sjuk. Så då fick jag hålla ställningarna. Det gick bra.

3. Grät och skrek av skratt på jobbet idag. Lyssnade på P3 och programmet Christer där de idag hade temat om man nån gång blivit chockat av ett barn. Då ringde en brud in och berättade att när hon hade åkt skolbuss en gång i sin ungdom så hade det klivit in en liten tjej på 7 år in i bussen. Den här lilla tjejen hade en tröja med skönheten och odjuret på sig och då hade busschauffören sagt till henne "men hej, är det du som är skönheten". Då svarade den lilla tjejen "håll käften gubbjävel annars biter jag dig på kuken". AHAHAHAHAHAHAHAHA.


Väder: Toksnöade imorse, men inget på eftermiddan.
Ätit idag:
Frukost: Mandelbröd med bregott och ost. Ekologiskt applepie-te.
Lunch: Kesella med hemmagjord müsli, mandelbröd med bregott och ost. Ekologiskt te.
Mellis: Inget
Middag: LCHF-pizza (se bild), ruccola, oliver, jordnötter. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat: Vilodag

NP - Now playing: Arcade Fire - No Cars Go

Inga kommentarer: