fredag, januari 14, 2011

14/1-2011

Dagens bild:

Veckodag: fredag
Jobbat:
3 x Snackigt om dagen:
1. Idag hämtade jag Tuva. Underbart att ha henne hemma igen. Hon ville också ha samma månadspeng som Felix och samma krav, så då kör vi på det sa jag. Perfekt. För 600 extra i månaden har jag två snälla och städande slavar 4 h i veckan. Billigare arbetskraft går nog inte att få tag på. Det var därför jag skaffade er sa jag till Tuva. Hon bara log. Hon verkade inte tro mig.

2. Förberett inför middan imorgon.

3. Upptäckte idag att alfa alfagroddar är ju en utmärkt proteinkälla. Den har 60% protein och en massa nyttiga vitaminer och mineraler. Och gott som tillbehör är det också. Har använt den lite då och då som tillbehör men missat att den har så mycket protein.

Väder: minus 4 grader och lite snö har trillat ner från himmelen
Ätit idag:
Frukost: Finncrisp med mjukost och saltgurka. Salamirullar med philadelphia. Kokt ägg med kaviar. Kaffe med grädde.
Lunch: Finncrisp med mjukost och saltgurka. Salamirulle med philadelphia. Lite lax och bea. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Currykycklinggryta med alfa alfagroddar. Vatten.
Kvällis: Mörk choklad, några nötter. Kaffe med grädde.


Tränat:
Vilodag
NP - Now playing: Lars Winnerbäck - Ett sällsynt exemplar

1 kommentar:

Esbe sa...

Apropå alfalfa så läste jag i "Little house on Rocky Ridge" att de odlade alfalfa att föda hästarna med. (De = Laura och Almanzo Wilder och deras dotter Rose.)

Köpstoppet gav jag upp (finns ett inlägg om det) eftersom jag är så himla noggrann med inköpen ändå.

Har just nu en utlottning av clinidermprodukter på min blogg, om du är intresserad. (Eller någon av dina andra läsare..) Bildlänk finns längst upp på sidan.

Hoppas att du får en fin söndag!