torsdag, januari 27, 2011

27/1-2011


Dagens bild: Såhär ser en deprimerad katt ut.

Veckodag: torsdag
Jobbat: hemma 7-18
3 x Snackigt om dagen:
1. Vi har en deprimerad katt. Han kom hem igår men han har inte ätit något, utan dricker lite, mjauar, och går ut igen. Jätteskumt beter han sig. När man tar upp honom så spinner han som en traktor och verkligen myser med en, men så fort man släpper ner honom så går han ut. Han har inte varit inomhus många minuter senaste dagarna. Och då är det ändå svinigt kallt ute. Idag hittade J honom i en av våra blomlådor. Där låg han och sov. Vaktar han huset eller? Nä jag fattar ingenting. Ett tag började vi spekulera i om han hittat en död älg och sakta men säkert släpar hem den. Tar en tugga, släpar, tar en tugga, släpar och sen efter ett dygn så kommer han hem och dricker lite för att direkt efter dra iväg för att släpa hem älgen.

2. Suttit med tester hela dagen. Och det har gått hyfsat bra. Vi har så otroligt mycket nyutveckling i vår testmiljö nu och all utveckling går in i varandra så vi kan inte längre bryta ut en enskild grej till produktion. Så den här veckan fick jag avboka alla mina möten för att bara sitta med tester. Men det gick inte så bra eftersom en var sjuk och två vabbade. Men nästa vecka ska min chef försöka frigöra tid åt mig.

3. Jag har ont i smalbenet. Jag tror jag kommer ha jordens blåmärke där imorgon.

Väder: Sooolen tittade fram.
Ätit idag:
Frukost: Mandelbröd med bregott och ost. Kaffe med grädde.
Lunch: Gubbröra, kokt ägg, mandelbröd m bregott och ost. Kaffe med grädde.
Mellis: Inget
Middag: Torsk med äggsås och rårivna morötter. Vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Mörk choklad.


Tränat:
Kl 20:50 - 51 min löpband 4,2 km/h

NP - Now playing: Die Mauer - Ebba Grön

2 kommentarer:

Tina T. sa...

Hej!
Gud vad duktig du är med mat och träning och grattis att det går så bra. Åh vilken tur att jag inte visste om att Bosse inte mådde bra, då skulle jag också oroat mig en massa:( Skönt att han är på bättringsvägen. Jag försöker att inte tänka på dem så mycket för då saknar jag dem så mitt hjärta nästan brister. Jag är så glad att ni gillar dem lika mycket som jag gör. Jag ÄLSKAR bilden på Kerstin och Felix, för det är hon på pricken. Hon kom alltid och "pussades" med huvudet, lilla gumman. Ja, nu är det mindre än en månad kvar innan de fyller 12 år, fattar inte var tiden tar vägen. Ska försöka hitta bilder från kattungetiden så ska ni få se. (Skrattade gott åt er teori om älgsläpande, skulle passat in på honom, ha ha.)
Kram till er alla i familjen, jätte kul att du uppdaterar mig. Pussa hårbollarna.
Kram
Tina

Trillian sa...

Ja jag vågade inte maila dig om det, för jag anade att du skulle börjat oroa dig. Idag åt han två stora portioner blötmat på morgonen så nu är han på gång. Fortfarande lite väl tunn men han tjockar nog på sig snart igen. Skönt iaf att han är bättre.

Och tack för grattiset.

Kram
/C