lördag, juni 11, 2011

Istället för pasta

Jag var en riktig äkta pastaälskare tidigare. I 20-årsåldern så kunde jag äta pasta med ketchup och svartpeppar 5 dgr på en vecka. Bara för att spara pengar. Förmodligen det som la grunden för övervikten. Idag äter jag istället mozarellakulor som substitut. De har lite samma konsistens som pasta och suger upp såsen bra men istället för en massa snabba dåliga kolhydrater så får man i sig bra med protein och fett. Tillsammans med en hög goda ekologiska grönsaker blir det riktigt smarrigt och nyttigt och framförallt mättande.



Ingredienser
Mozarellakulor
Ekologisk snackpaprika
Ekologiska vildtomater
Ekologisk salladslök
Ekologisk babyspenat
Olivolja
Vit balsamvinäger
Flingsalt
Svartpeppar


Gott med Saltå Kvarns olivolja och deras fantastiska vita balsamvinäger. Den är helt sjukt god. Bästa vinägern jag hittat och den här fick jag gratis från Saltå Kvarns smakråd, som jag tillhör. Det här är inget jag behöver säga för att jag är med i smakrådet. Skulle aldrig rekommendera något om jag inte stod för det själv. Bara så ni vet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser jo jätte gott ud :)

Jeg har kun set ganske få af Saltåkvarns produkter her i København. Det er endnu en ting fra Sverige, vi gerne vil have mere af, tak!

Trillian sa...

Ja du får lobba lite i Köpenhamn för att få dit deras produkter. Jag har gillat Saltå Kvarn sen länge. Inte konstigt att jag sökte till deras smakråd.