torsdag, juni 02, 2011

2/6-2011


Dagens bild: Vegetariskt torsdag, då blev det hemmagjord krämig tomatsoppa. Fysatanigatansåhelvetesgoddenblev. Ska skriva upp receptet innan jag glömmer bort hur jag gjorde den. Ekologiska ingredienser is the shit och även Saltå Kvarns vita balsamvinäger.

Veckodag: torsdag
Jobbat: helgdag
3 x Snackigt om dagen:
1. Tränade direkt på morgonen. Det är skönt att träna på morgonen för då har man hela dagen ledig sen. Kommer bli mycket morgonträning under semestern. Grunda dagen på ett skönt sätt helt enkelt. Då tror jag nämligen att det blir lättare att hålla sig till sitt mål resten av dagen också.

2. Efter träning och frukost åkte jag och Tuva och shoppade loss i flera timmar i Nacka Forum. Och hör och häpna, vi blev sura på varandra. Ovanligt va?! Förlåt, nu var jag onödigt ironisk. Jag kanske bara tycker att det är lite otacksamt att hon blir sur när jag handlat kläder till henne för närmare 1500 kr och säger nej till ett TILL linne. Då blir hon surmulen. Hur kan man bli surmulen när man precis fått nya skor, nya byxor, linne, tröja och en munktröja? Skämmer jag bort mina barn? Ja skulle J svara om ni frågade honom. Jag tycker iaf att det är pissig stil att bli sur. Längtar tills mina pengar är mina pengar igen och inte barnens.

3. J har varit hos sin pappa hela dagen och röjt tillsammans med sin syrra och bror. Han är helt slut just nu. Tycker synd om honom.

Väder: Kanonfint väder hela dagen.
Ätit idag:
Frukost: 1 rawfoodkex med mjukost och korv. Chevré. Ostkuber. Kaffe med grädde.
Lunch: Inget
Mellis: Inget
Middag: Tomatsoppa, kronärtsskocka med smör. 1 skiva GI-knäcke med bregott och ost. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. Halv GI-knäcke med bregott och mjukost. 1 liten Tuvas kokosboll. Ostkuber. Kokosfett.

Kcal: 1614 (tänkte att jag skulle börja skriva in dagens kcal-intag de dagar jag vägt och mätt maten och skrivit in i matdagboken)

Tränat:
Löpband 50 min - 3,83 km - 4,6 km/h

Styrketräning 15 min
Axellyft 1x10 - 10 kg viktskiva
Rodd 1x15 - 10 kg curlstång
Mountain climbers 1x10
Indrag av knä 1x10
Superman 1x10
Bencykling 1x10
Crunch 1x15

NP - Now playing:
Glee 2.07

Inga kommentarer: