onsdag, september 08, 2010

Blev fotograferad av en fartkamera



2400 kr fattigare. Jag har blivit flashad några gånger de senaste åren men det här var första gången som jag fick hem ett brev från POLISEN med ett skitfult foto på mig där jag ser trött, ful och sur ut. Än så länge är det bara en underrättelse så jag måste erkänna att det är jag som är på det där fula fotot. Funderar på att berätta att det inte är jag, att det där är en ful tjock tant som snodde min bil. Vad händer egentligen om jag inte svarar på underrättelsen över huvudtaget? Börjar de jaga mig? Kommer farbror polisen till min arbetsplats för att delge mig boten? Vet inte om jag är så sugen på att testa att skita i att erkänna. Det är ju bara att stå sitt kast. Det är ju jag som är brottslingen. Fortkörarbrottsling! I fängelse med dig...

1 kommentar:

Anonym sa...

hej, hittade ett gammalt inlägg o fortbot. blev fotad igår, det bara blixtrade. har du blivit fotad flera gånger, o hur gick det. kan man neka till att man körde för fort?

nicci