tisdag, september 14, 2010

14/9-2010


Dagens bild: Hihi, bilden hittade jag inne hos tjuvtittat.se. Jag tycker bilden skildrar ganska tydligt hur livsmedelsföretagen är funtade. Naturella jordnötter som kan innehålla SPÅR av jordnötter. Ja men tack gärna!

Veckodag: tisdag
Jobbat: 8:30-16:30
3 x Snackigt om dagen:
1. Var ensam idag med chefen. Mina två närmaste kollegor var borta idag. Ena vabbade och den andra var hemma och förkyld. Men tur att systemet höll sig på sin kant så jag kunde tom jobba med andra projekt idag. Fantastiskt. Har inte kunnat jobba med annat på flera veckor.

2. Det är så skönt att komma hem på kvällen och komma till ett städat hem. Undrar om jag ska börja storstäda varje helg.

3. Åkte och handlade mat direkt efter jobbet. Som vanligt hamnade räkningen på över 1000 kr. Men idag köpte jag en stek med ekologiskt lamm för 249 kr kilot. Det känns så skönt att vi tillsammans beslutat att all kött och kyckling vi köper hem ska vara ekologisk. Hittar vi inte ekologiskt kött så får det bli vegetariskt. Inge mer stressade djur ska ätas i det här hemmet. Vi har lite "dåligt" kött kvar i frysen som vi får äta upp allteftersom. Men det smakar verkligen inte gott. Jag tänker alldeles för mycket på hur djuren har blivit behandlade. Helt ärligt så tror jag att jag skulle kunna bli vegetarian på heltid.

Väder: Rusk och regn och blåsigt som fasiken
Ätit idag:
Frukost: Tonfiskröra. 2 kokta ägg. 1 kopp te.
Lunch: Köttfärssås med morot- och zuchinipasta. Vatten.
Mellis: Inget
Middag: Hemmagjord burgare med 1/3 bröd. Skitlite pommes. Räksallad, dressing, lök, ketchup och senap. 1 glas vatten.
Kvällis: Kaffe med grädde. 2 rutor mörk choklad.


Tränat: 30 min spinning 20,62 km/h. 10 min styrketräning.
NP - Now playing: Valutfrågning av Alliansen på Tv4

Inga kommentarer: