söndag, september 05, 2010

Bröllop


Det var den mest underbara, vackra och romantiska bröllop jag varit på nånsin. Inte för att jag varit på många bröllop men jag tror den här kommer slå även framtida bröllop. Det var ett borgerligt bröllop men här behövde man inte åka till rådhuset utan megafonen (som jag kallade vigselförättaren för) kom till Ekensdal där bröllopet hölls utomhus vid vattnet. Tänk vilken tur de hade med vädret, det har regnat och varit kallt hela veckan. Men nu sken solen så gästerna kunde gå utan jackor. L&L var otroligt vackra i sina fina kläder och de såg så kära ut (as usual). De hade skrivit en text till varandra som megafonen läste upp och man såg hur gästerna runt omkring fick fuktiga ögon och torkade bort tårar. Eller som J sa "jäkla sol att blända så man fick tårar i ögonen".

Precis allt var tip top. Stället, dukningen, maten, detaljerna, stämningen och vilka helt otroliga talare till vänner de har. Även från vårat gäng som var 7 st på plats var det duktiga talare. Så det var många tal och många skratt och mycket skålande. Jag kunde skåla i ett alkoholfritt vin som var fantastiskt gott. Smakade som riktigt vin och inte dåligt sockrad läskeblask. Jag tror det var Natureo Free Muscat. Jag kan dock ha sett fel. Det röda vinet glömde jag bort att kolla vad som stod på etiketten.

Maten var helt otrolig och allt smakade ljuvligt och man kände verkligen att det var bra råvaror. Det var förrättsbuffé och huvudrättsbuffé och bröllopstårta. Förrättsbuffén serverades vid borden så uppläggningsfaten gick runt bordet, vilket jag tyckte var supersmart. Så slipper alla trängas och stå i kö vid själva buffén. Jag kunde äta och verkligen njuta av all mat. Det var bara vissa saker som jag inte tog av. Det var så himla skönt. För jag var lite (väl) orolig innan hur just middagen skulle gå eftersom jag är så noga med vad jag äter just nu. Och nej jag vill inte fuska bara för att det är fest.

Så när jag ställde mig på vågen i morse och vågen visade 1.6 kg minus den här veckan så kände jag mig stolt över att jag inte överåt och att jag faktiskt njöt och åt av maten som bjöds. Jag åt tom av bröllopstårtan. Jag registrerade även all mat jag åt i min matdagbok när vi kom hem inatt, så jag har full koll på kalorierna och de hamnade inte över mitt kalorimål. Det är såhär jag vill att det ska vara, att jag ska klara av att gå på fest utan ångest och sen inte överäta. Jag mår så himla bra just nu.

2 kommentarer:

GoSaN sa...

låter suveränt!

Trillian sa...

Ja det är grymt...