måndag, juli 12, 2010

Vilken bra dag

Morgonträning med 5 km cykel och plankan på det. Och nu på kvällen tog jag och J en powerwalk på 40 minuter. Jag var helt slut medan J knappt andades tungt. Enda gången han såg ut att bli lite varm var när han sprang uppför en snorbrant backe. Den måste varit minst 1000 meter lång. Nåväl kanske 100 meter, men jag var tvungen att stanna till 3-4 ggr i den backen. Flåsade som om jag höll på att dö och färgen gick från lila till bajsbrunt. Allt enligt J, som förbarmade sig över mig och sprang ner igen för att ta min hand och hjälpa mig uppför. Så J tog brantabacken nästan 2 ggr medan jag höll på att dö. Där ser ni vilken usel kondis jag har. Så vi beslutade oss för att den backen ska bli mitt mål. Den ska jag klara i slutet av min 8-veckorsperiod utan problem och i ett svep.

Det är iaf härligt att få rå om sig själv lite utan en massa måsten. Barn är underbara och härliga men ibland måste en mamma få tid för sig själv.

4 dgr kvar till semester.

Just ja, vill ni följa min träning så titta in till Funbeat (länk till vänster i menyn). Där reggar jag all min träning.

Inga kommentarer: