onsdag, juli 28, 2010

Latmasken börjar vakna till liv

Tänk att jag, latmasken nummer 1, har tränat precis varje dag sen 24 dgr tillbaka. Helt galet!! Och det är först nu jag faktiskt börjar längta liiiite till träningspassen. I måndags på kvällen (dag 22) fick jag en sån härlig känsla i kroppen då jag tänkte "åh imorgon ska jag träna igen". Det var en ganska märklig känsla för jag har aldrig tidigare i mitt liv fått såna tankar. Och då menar jag verkligen aldrig. Så jag säger det igen. Testa att träna 21 dgr i sträck så ska ni se vad kroppen gör med er. Man behöver inte ta ut sig varje pass utan mitt mål med mina 21 dagar var att få in en vana i kroppen att träna. Att få in det i mitt medvetande och in i mitt schema. Sen om jag tränar 10 minuter eller 60 minuter spelar ingen roll, men mitt mål var att jag skulle byta om till träningskläder och cykla minst 2 km varje morgon. Sen att det blev mer ser jag bara som bonus. Jag började med flit 2 veckor innan min semester började, bara för att få in lunken och nu när jag har semester så går jag ändå upp kl 05:30 på morgonen för att träna. Hur coolt är inte det? Jag är fan stolt över mig själv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog fler som är stolt över dig! Jag är det och jag är grymt imponerad med!
Samtidigt undrar jag varför jag inte gör nått :)

Puss och kram
Anka

Trillian sa...

Utmana dig själv Anka. Sätt skruttis i vagnen direkt på morgonen (såklart efter att du gett henne mat) och ut och gå i 10 minuter. Byt om till träningskläder och sätt på dig träningsskorna. 10 minuter hinner man alltid. 21 dgr och sen är du fast.