torsdag, juli 08, 2010

Sålt aktier


Nordnet måste vara århundradets sämsta tjänst. Jag fick bonus från mitt jobb i form av aktier i våras. Jag sålde de för några veckor sedan. Efter försäljningen får man sen inte röra dessa pengar på 3 dgr. Så långt okej och helt lugnt. Det har ju med pengatvättregler och lagar att göra. Alltså inte Nordnets fel. När dessa 3 dgr hade gått så gör jag ett nytt besök hos Nordnet för att flytta över mina pengar till mitt riktiga bankkonto. Då visar det sig att jag måste aktivera en banktjänst. Visst, det kan jag väl göra tänker jag och gör´t. När jag sen trycker ok så visar det sig att det tar 10 bankdgr att aktivera banktjänsten. Fick hem papper för några dgr sedan att det var klart. Nu gick jag in igen på Nordet och hittar verkligen
_I N G E N S T A N S_ hur man flyttar pengarna?! Hur svårt ska det behöva vara? Då har jag verkligen läst överallt och klickat runt överallt. Så nu blev jag tvungen att vända mig till deras kundtjänst med den simplaste frågan i världen "hur flyttar jag pengarna till mitt bankkonto". De har öppet mellan 8-18 så jag får vänta på svar till imorgon. Snacka om att göra allt för att få behålla mina pengar så länge som möjligt.

Inga kommentarer: