söndag, juli 18, 2010

Träning och mat

Dag 14 av 21. Härligt, bara 7 dgr kvar av mål 1.

Idag ska vi åka och handla lite mat, vi har tillsammans hittat några helt nya maträtter som vi inte gjort tidigare. Tex parmesansoppa med skinka och broccoli, Kycklingfilé med bacon och ost, Ungsbakad laxfilé med hemmagjord pesto och Langos med löjrom. Vi ska även göra en chokladcheesecake på mörk valhrona choklad. Ska det va så ska det vara bra kvalitet på råvarorna.

J har lovat att hjälpa till att laga alla middagar. Vi bestämde att vi ska vara chefer i köket varannan dag. Då ska jag verkligen bita mig själv i läppen och låta honom göra på sitt sätt. Annars tar jag lätt över. Vet själv hur irriterande det är när man ska stå och laga mat och nån annan kommer och ska "hjälpa till" och bara kommenterar allt man gör. Det handlar iofs också om hur man "hjälper till". Om J vill ha hjälp så finns jag där. Han kan verkligen inte laga mat och han har inget intresse av att laga mat. Men igår när vi pratade om vilka middagar vi skulle göra under vår gemensamma semestervecka, så var det hans förslag att hjälpa till med maten. Men först efter att han kom på att det inte lät så bra när han sa att han vill ha helt nya maträtter under veckan. Då tittade jag bara på honom med höjda ögonbryn och log och då insåg han vad han precis hade sagt och sa bara "Hmmm, som man bäddar får man ligga tydligen, vi kan laga maten tillsammans älskling". Då log jag bara ännu mer till honom och sa "that´s a deal man". Sen skakade vi hand på det.

Inga kommentarer: