fredag, mars 13, 2009

Ringde ett samtal


Ringde och pratade med HR-chefen idag, hon som lämnade meddelande i min telefonsvarare häromdagen. Hon lät verkligen uppriktigt jätteglad när jag ringde. Hon sa att hon inte alls hade gillat att lämna ett meddelande till mig sådär, så hon blev jätteglad att jag ringde upp och hon sa att hon tänkt på mig jättemycket senaste dagarna. Jag berättade att jag haft fullt upp senaste dagarna, och att det passade bäst att ringa idag eftersom jag jobbar hemma på fredagar.

Vi hade ett jättebra samtal. Hon berättade att det de är rädda för när det gäller mig är att de tror att jag är överkvalificerad för jobbet. Jag är bäst kvalificerad av de som sökt enligt henne men att de valt att gå vidare med de här två andra. Hon sa även nu att inget alls är klart med de andra utan att jag fortfarande är i deras tankar. De hade gillat mig jättemycket och hon trodde att jag och chefen på avdelningen skulle jobba kanonbra ihop. Sen sa hon något som gjorde mig jätteglad. "Även om du nu inte får det här jobbet så vill vi fortsätta ha kontakten med dig för att vi tror du skulle passa bra hos oss, men i så fall i nån annan tjänst".

Wow...

Som jag ser det så tycker jag inte att jag går tillbaka ett steg. Okej, den här tjänsten har inte lika hög status titelmässigt som jobbet jag har nu, men det är två vitt skilda jobb. Jag ser personligen inte det som att jag skulle gå tillbaka i karriären. Tråkigt då att de gör det. Personligen tyckte jag att jobbet verkade askul och utmanande på ett nytt sätt.


Skulle få definitivt besked inom några veckor. Så då sätter jag mig och väntar igen då...

Inga kommentarer: