fredag, mars 20, 2009

Min natt inatt

Halv två inatt vaknar jag och J av att Bosse håller på och mjauar högt och morrar och fräser. Jonas går upp och kollar vad det är med honom. Det visar sig att Bosse har tagit med sig ett byte hem. Vi tänder lampan i köket och i munnen har Bosse en vit liten söt mus. Död såklart. Jaha vad gör man nu tänker vi båda två. Till slut börjar vi berömma Bosse för bytet

”ååå vad du är duuuuktig Bosse som kommer hem med ett byte…. Ååååå vilken duktig kille”

Och då kändes det som att han blev nöjd och började då röra sig mot altandörren krypandes med bytet i munnen. Han lägger sig framför dörren och morrar och fräser åt oss, men vi fortsatte berömma och sen sträcker jag mig över honom och öppnar altandörren, och då smet han ut med musen fortfarande i munnen.

Gissa om jag låste kattluckan inåt efter det? Jajamen. Så därför har Bosse väckt mig flera gånger inatt. Han springer ut och sen skrapar han på kattluckan, jag vaknar och släpper in honom. Efter 1 timme vaknar jag igen av att nån skrapar på kattluckan och jag får gå upp en gång till. Tre-fyra ggr väckte han mig inatt. Tappade räkningen till slut.

Så jag är lite trött just nu. Men ska strax göra en stor kopp kaffe för att vakna till ordentligt.

Just ja, som om det inte var nog så trampade jag på en kattspya för en liten stund sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur det var du o inte jag som trampade i kattspyan, annars hade DINA katter varit kortlivade :-)

//J

Trillian sa...

Men det var din tröja... MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA